2 diel: Nemáte peniaze na FB reklamu? Tak ani nepodnikajte!

3x a dosť?

Pravidelnosť uverejňovania kvalitného obsahu na FB je ďalším bodom na zozname, ktorému potrebujete rozumieť. Ako často postovať príspevky a aký druh príspevkov, to je opäť čisto individuálna záležitosť.

Avšak aj tu nájdeme pravidlo, ktoré potvrdzujú odborníci v online marketingu, že menej ako 3x do týždňa by to nemalo byť.

Svojim čitateľom sa musíte neustále pripomínať a hýčkať ich zaujímavosťami či potrebnými informáciami. Tie im môžu pomôcť vyriešiť problém, dať návod alebo ich zabaviť (čo je vlastne hlavná príčina, prečo „visíme“ na FB tak radi).

Facebook má veľké množstvo druhov príspevkov, pre ktoré sa môžete rozhodnúť. Ako napríklad uverejniť

  • správu,
  • obrázok,
  • album s fotkami alebo video.

Všetky vaše príspevky môžete sponzorovať. V prípade, že váš ideálny klient (Adam či Eva) spĺňa svojím vekom skupinu do 29 rokov, doporučujem skúsiť aj promovať priamo na Instagrame. Je to tak jednoduché, stači odkliknúť štvorček 😉

Je tu však jedna poučka = na každú sociálnu sieť by ste mali uverejniť unikátny príspevok, pričom heštegy (#) by nemali byť obsahom FB postov.

 

screenhunter_808-sep-11-14-26

Keď už teda viete, že investovať do FB reklamy je vlastné nutné, poďme sa pozrieť na jej možnosti.

FB je fajn chlapík a chce vám pomôcť, preto na úvod vyrukuje s takouto tabuľkou, kde vám dá na výber z 3 možných cieľov.

Teda, čo je cieľom vašej reklamy?

  1. Zvýšiť povedomie
  2. Zamerať sa na zobratie do úvahy
  3. Zvýšiť konverziu

screenhunter_809-sep-11-14-40

Čo z toho vybrať?

Promote your Page znamená, že vašich kamarátom sa ukáže takáto správa „Môj kamarát je fanúšikom tejto stránky“ a dáva im možnosť túto doporučenú stránku lajknúť.

screenhunter_797-sep-11-13-57

Boost your post vám pomôže osloviť väčší počet ľudí na FB. A ponúka možnosti ako lajk, zdieľanie či komentovanie daného príspevku.

screenhunter_799-sep-11-14-01

Boost your post a Promote your page sú najodporúčanejšie typy platenej reklamy na FB. Ich cena je zanedbateľná vzhľadom k tomu, aký veľký potenciál majú.

Naproti tomu Send people to your website je už výraznejšie drahšia služba.  Oplatí sa ešte investovať aj do týchto druhov reklamy:

Shop Now tlačítko je dobré na okamžité presmerovanie na vašu web stránku, kde máte svoj e-shop a čitateľ môže hneď spraviť nákup.

screenhunter_800-sep-11-14-04

Increase conversion on your website je výhodné na zvýšenie konverzie (počet návštev vs počet nákupov) pre e-shopy.

Reach people near your business v prípade, že máte kamennú predajňu a chcete, aby sa ľuďom v jej okolí zobrazila správa, ktorou ich môžete k sebe v danom momente prilákať.

Raise attendance at your event pre promovanie vašej udalosti.

Get video views, kde môžete zistiť koľko ľudí si pozrie vaše video po určitých sekundách. Čo je dobré ako spätná reakcia na to, ako veľmi je vaše video zaujímavé a či si stihnú vypočuť aj jeho hlavnú myšlienku.

Collect leads for your business je niečo ako predvyplnená vizitka, ktorá sa ľuďom zobrazí s tým, či súhlasia aby ich emailový kontakt bol poslaný na odber newslettra danej spoločnosti. Emailové adresy sa ukladajú na vaše FB konto a vy s nimi potom môžete ďalej pracovať.

Trochu z mojej praxe

Aby to bolo všetko čo najzrozumiteľnejšie, tu je ukážka mojej poslednej platenej reklamy, ktorá sa podarila veľmi dobre 😉

Deň pred začiatkom školského roka (správne načasovanie) som spustila reklamu na príspevok (vhodný typ príspevku), ktorý obsahoval návod ako si spraviť vlastný školský rozvrh na mieru. Cieľovka boli samotní študenti, ale aj rodičia (vek 14 až 45 rokov).

V tomto prípade stačilo zacieliť iba na samotných študentov, ktorí sú už dostatočne rozumní a šikovní, aby si svoj rozvrh podľa návodu spravili sami.

Predpokladala som, že mladším študentom by mohli pomôcť rodičia, ale ich reakcie na príspevok boli takmer nulové. Toto správanie mi však v budúcnosti pomože zacieliť reklamu už presnejšie.

Takto vyzeral príspevok na mojej FB fanpage.

screenhunter_805-sep-11-14-11

Výsledky tohoto sponzorovaného príspevku má príjemne prekvapili.

Počas 4 dní trvania reklamy môj príspevok videlo 9840 ľudí a reagovalo naň 1049 ľudí. Celkovo mi to prinieslo 9 nových lajkov stránky a niekoľko emailových kontaktov do databázy. Reklama stála 4 eur celkovo a CPC (cena za jedno kliknutie) iba 0,004 eur!

screenhunter_806-sep-11-14-13

screenhunter_804-sep-11-14-09

Často som sa trápila s počtom potenciálne oslovených klientov. Nikdy som nevedela, ktoré číslo je najlepšie dosiahnúť.

Marek, školiteľ, mi odpovedal konkrétne.

Pre začínajúcich online podnikateľov je rozumné držať sa v číslach od 1000 do 5000 ľudí.

Cieľová kategória a záujmy = ideálne ak nakombinujete tieto kategórie tak, aby ste sa priblížili k číslam pre dosah do 5000 ľudí. Svoje cieľovky si ukladajte a porovnávajte ich úspešnosť. Ak máte viac ideálnych zákazníkov, budete mať aj viac cieľových skupín.

Zamyslite sa, kto by kúpil váš produkt číslo 1 a kto by kúpil váš produkt číslo 2.  

A na záver ešte malá vychytávka

Pri plánovaní vašich postov na sociálnych médiách si pomôžte efektívnym nástrojom ako je buffer či hootsuite. Sú to online aplikácie, kde si nahráte a naplánujete odosielanie vašich príspevkov naraz na viaceré populárne sociálne média.

https://hootsuite.com/

https://buffer.com/

screenhunter_810-sep-11-15-21

Veľkou výhodou je ich user-friendly prostredie, to jest, je to ľahké na pochopenie. Navyše, získate ďalšie štatistiky, ktoré vám pomôžu pri analýze a správnom nastavovaní vašich reklám.

Veď kto z nás by chcel len tak rozhadzovať peniaze do vzduchu? 😀 

Zdroje, kde nájdete viac informácií o FB:

http://www.visibility.sk/blog/category/facebook/

Grafické online aplikácie, ktoré vám pomôžu /zadarmo/ vytvoriť pekný a zaujímavý post na FB:

www.canva.com

www.pablo.com

Prvý diel článku nájdete na tomto odkaze.

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

email
Jana Osičková

Mojou vášňou je vytváranie rôznorodých zoznamov pre všetko okolo seba. Ukazujem ľuďom ako si prehľadne a zmysluplne zorganizovať svoj čas a úlohy.

S plánovačom na mieru, zvládnete všetko za chvíľu.

Viac o mne tu >>

  • Ukážka kapitoly pre blogerov

    Naplánujte si úspech pre vaše webové stránky a blogy pomocou kompletných plánovačov a checklistov. Teraz si môžete zadarmo stiahnúť ako ukážku 3 checklisty pre úspešnú komunikáciu s vašimi čitateľmi.

  • Ebook ako návod na vytváranie plánovačov

    Radi plánujete? Máte veľa úloh a cieľov? Ak áno, stiahnite si ebook zadarmo a spravte si vlastné plánovače na mieru!

  • Najnovšie články
  • Pinterest NAJ nástenka