Aj Vy pinujete?

Celosvetový katalóg nápadov pod názvom Pinterest vám môže, ale aj nemusí byť známy. Ak ste ten typ, ktorý má rád inšpirácie, rôzne nápady a návody v prehľadnej katalógovej forme, potom asi Pinterest poznáte a máte tam aj profil.

V tomto článku sa zameriam na profesionálny účet a ozrejmím Vám potenciál Pinterestu pre Váš biznis.

Predpokladajme, že ponúkate na internete svoje produkty či služby. Ku webovej stránke či e-shopu ste si s veľkou pravdpepodobnosťou založili aj Facebook fanpage. Ten pomerne dobre ovládate a pravidelne ho aj spravujete. Tak ako je FB silný vo svojich možnostiach vytvoriť si fanúšikov a podporovateľov, tak isto je aj Pinterest silný v lákaní potencionálnych zákazníkov na Vaše stránky.

Svojou podstatou je veľmi prehľadný a jednoduchý na používanie. V tomto článku však nenájdete postup ako používať základné funkcie Pinterestu. To určite zvládnete aj sami, je to veľmi intuitívne.

V článku Vám ukážem:

  • ako si založiť Pinterest profesionálny účet,
  • ako správne zadefinovať Váš názov, aby bol vo vyhľadávaní na prvých miestach a
  • ako zaujímavo a efektívne vytvárať samotné obrázky, to jest piny.

screenhunter_916-oct-05-23-04

A ak už aj máte Pinterest účet založený, ale ešte stále vám neprináša dostatočný počet sledovateľov, teda aj potenciálnych zákazníkov, možno Vám môj článok odhalí doteraz pre Vás skryté triky a marketingové stratégie.

Snažíte sa, ale Vaše obrázky sa nepripínajú?

Všeobecne, Pinterest môžete použiť na:

  • zvýšenie návštevnosti Vašej webovej stránky,
  • budovanie dôvery a statusu experta a
  • samozrejme aj zvýšenie predaja produktov či služieb.

Váš čas je vzácny, chcete ho stráviť s rodinou a priateľmi. Preto by ste mali využiť efektívny nástroj, ktorým je Pinterest. Nástroj na zautomatizovanie Vášho biznisu.

Ako nastaviť profi profil

Váš profil nie je o Vás. Nie je o tom, koľko máte záujmov, čo všetko máte radi a čo robíte vo voľnom čase. Váš profil je o ponuke pre Vašich čitateľov, sledovateľov a neskôr aj zákazníkov.

Je o tom, ako môžete pomôcť Vašim zákazníkom v tom, čo potrebujú a čo hľadajú a to prostredníctvom práve Vašich príspevkov, návodov, rád či inšpirácií.

Odpovedajte si. Čím ste iný od ostatných blogov či e-shopov? Ktorým témam sa venujete? Viete vyriešiť niektorý špecifický problém? Máte osvedčený návod ako jednoducho niečo zlepšiť? Ak sa budete zameriavať na túto stratégiu, trafíte do čierneho.

Váš profil by mal vystihovať práve túto Vašu jedinečnosť.

Profesionálny účet na Pintereste obsahuje tieto informácie:

  • Správny názov vášho profilu a použitie lomítka.
  • Opis toho, čím môžete pomôcť Vašim čitateľom a čo Vás robí jedinečným.
  • Odkaz na Váš web.

pinterest-clanok-profil-obrazok

Vy ste majiteľom svojho biznisu,  je teda na Vás, aby ste vytvorili takú stratégiu, ktorá bude čo najefektívnejšie fungovať práve pre Vás.

 Vytvorte si nástenku “To najlepšie” v rámci vašej témy

Pinterest je miesto objavovania a zdieľania kreatívnych nápadov. Tak sa píše na jeho oficiálnych stránkach.

Spravte si nástenku, ktorá bude nazvaná napríklad “To najlepšie, čo tu mám” a doprajte tak vašim návštevníkom výber toho najlepšieho na jednom mieste. Umiestnite ju na prvé miesto Vášho profilu. Takto všetci noví návštevníci budú mať okamžitý prehľad o tom, čomu sa venujete a v čom ste dobrý.

screenhunter_915-oct-05-23-03

Ak ich zaujme Vaša téma, určite si pridajú túto nástenku do zoznamu tých, ktoré sledujú. To je prvý úspech. Máte tak šancu sa im prostredníctvom nových pinov pravidelne pripomínať a neskôr ich zaujať aj ďalšími nástenkami. Dajte si preto záležať na pravidelnom pridávaní nových a zaujímavých pinov, ktoré obohacujú Vašu tému, produkty a služby. Plánujte dopredu.

Nájdite a zdieľajte to najlepšie vo Vašom obore

Mnoho pinerov si zdieľa len svoje vlastné veci. Pinterest je katalógom a nie predajnou stránkou Vášho biznisu. Ak máte zaujať, ponúknite to najlepšie z Vášho oboru, čo môže možného zákazníka zaujať. Ak si chcete čitateľov udržať, ponúknite im pestrosť, aby si mali z čoho vyberať.

Môžete sa držať overeného pravidla úspešných pinerov a zdieľať cca 10 percent z Vášho vlastného portfólia.

Spravte toľko násteniek, koľko môžete

To znamená, vytvorte si rôzne nástenky s rôznymi kľúčovými slovami, podľa toho, čo vyhľadávajú Vaši zákazníci. Ich obsah prispôsobte a do každej z nich zakomponujte aj jeden či dva vlastné piny.

O to ľahšie Vás Vaši zákazníci nájdu.

Viac príkladov si môžete pozrieť na mojej nástenke. Uvidíte tu ukážky všetkých druhov pinov, ktoré budem spomínať v druhej časti článku.

Zhrnutie

  • Krok číslo jeden  – založiť si Pinterest konto, ak ho ešte nemáte.
  • Krok číslo dva – upraviť profil podľa návodu v tomto článku.
  • Krok číslo tri – začať tvoriť nástenky a piny, ktoré budú božie!

Poďme teraz na presný popis toho, ako tvoriť efektívne piny, ktoré sa pripínajú jedna radosť.

PS: Ale to až v druhom pokračovaní tohoto článku 🙂

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

email
Jana Osičková
Mojou vášňou je vytváranie rôznorodých zoznamov pre všetko okolo seba. Ukazujem ľuďom ako si prehľadne a zmysluplne zorganizovať svoj čas a úlohy. S plánovačom na mieru, zvládnete všetko za chvíľu. Viac o mne tu >>
  • Ukážka kapitoly pre blogerov

    Naplánujte si úspech pre vaše webové stránky a blogy pomocou kompletných plánovačov a checklistov. Teraz si môžete zadarmo stiahnúť ako ukážku 3 checklisty pre úspešnú komunikáciu s vašimi čitateľmi.

  • Ebook ako návod na vytváranie plánovačov

    Radi plánujete? Máte veľa úloh a cieľov? Ak áno, stiahnite si ebook zadarmo a spravte si vlastné plánovače na mieru!

  • Najnovšie články
  • Pinterest NAJ nástenka