Nemáte peniaze na Facebook reklamu? Tak ani nepodnikajte!

Tento odvážny názor som si nedávno vypočula na workshope o FB stratégiách. O nich nám rozprával mladý, avšak skúsený a zanietený odborník z online marketingovej firmy Visibility, menom Marek Šulík.

Aby som však upresnila nadpis, pokračoval by to takto: “Tak ani nepodnikajte na sociálnych médiach!”

Facebook má silu

Vedeli ste, že až 2,7 milióna Slovákov používa FB? Celkom slušný trh, čo poviete? 😉

ScreenHunter_786 Sep. 07 12.09

Instagram beží na rovnakej platforme ako FB, majú totižto rovnakého majiteľa. Tiež nová informácia pre mňa. Pri zadávaní reklamy na FB, je preto veľmi výhodné rovno zakliknúť aj okienko zobrazovania reklamy na Instagrame.

Ten využíva asi 350 tisíc Slovákov. Zatiaľ. Jeho krivka používateľov neustále rastie. Je to ďalší efektívny nástroj online podnikania.

Pre ľudí, ktorí majú radi fakty uvediem nasledovné:

ScreenHunter_785 Sep. 07 12.09

Rozdelenie podľa veku:

Facebook:

  • 18 – 29 rokov je az 89 percent
  • 30 – 49 rokov je 73 percent
  • 50 – 64 rokov je 63 percent
  • 65+ rokov je 56 percent

A na Instagrame je to nasledovne:

  • 18 – 29 rokov  je 53 percent
  • 30 – 49 rokov je 25 percent
  • 50 – 64 rokov je 11 percent
  • 65+ rokov je  6 percent

Predpokladajme, že ste začínajúci podnikateľ a zvažujete možnosti, ktoré FB ponúka.

Investovať do reklamy?

Ak áno,

  • ako často,
  • akú formu reklamy zvoliť,
  • čo propagovať,
  • koľko minúť,
  • zamerať sa na reach či engagement,
  • akú cieľovku zvoliť….a tak ďalej, a tak ďalej.

Svoje ciele si vždy stanovujte merateľné, aby ste mohli vyhodnocovať úspešnosť vašich reklám. Dobrým cieľom je napríklad cieľ, ktorým chcete do určitého dátumu dosiahnúť nárast fanúšikov o x percent. Pri cieľoch nezabudnite na pravidlo SMART, ktoré hovorí o správnej definícii a tvorbe cieľa.  Svoje ciele striedajte.

Raz sa zamerajte na zvyšovanie impression (zobrazenie stránky) či engagement (počet lajkov, zdieľaní príspevku).

Váš Adam a Eva

adam-and-eve-798376_1280

Kľúčovou otázkou v tomto prípade je, kto je mojím ideálnym zákazníkom? To je ale ťažká otázka a často sa stáva, že mnohé skvelé projekty zaniknú, lebo nedokážu správne zacieliť svoju cieľovú skupinu potenciálnych zákazníkov.

Preto si dajte skutočne záležať na správnom vyplnení údajov o vašom „Adamovi a Eve“.

Na túto ťažkú úlohu som sa za vás podujala ja. Pripravila som užitočný plánovač, ktorý si stiahnete v PDF formáte a už len vyplníte údaje podľa svojich pozorovaní. Registrácia pre získanie tohoto plánovača zadarmo je na tejto linke.

Zásada, ktorá je overená praxou hovorí, že pri začínajúcich podnikateľských projektoch (ale aj tých neziskových) treba investovať do reklamy.

To jest každý jeden príspevok, ktorý môže priniesť zákazníka treba sponzorovať adekvátnou sumou.

Zameriavate sa na odborné články, ktoré krvopotne, celé hodiny po večeroch píšete doma? Aj keď nepíšete iba odborné články, každá vaša práca by mala byť ohodnotená. Ako si ceníte svoj čas a svoje vedomosti?

Prečo by ste, po tejto námahe, mali nechať „stratiť“ váš príspevok v množstve ďalších príspevkov na facebooku?

Čo je veľa, to je veľa

Veľakrát osvedčeným pravidlom pri volení počtu komerčných vs. nekomerčných príspevkov je Paretovo pravidlo 80/20.

To jest, maximálne 20 percent vašich statusov by malo byť komerčných. Alebo, na každé štyri nekomerčné príspevky zverejnite jeden komerčný, to jest zameraný na propagáciu vašej služby či tovaru.

Majte na pamäti, že reálne váš príspevok vidí iba 10 percent vašich čitateľov. Práve preto využite reklamu na FB a prípadne aj na Instagrame a uzavrite kruh svojej práce.

Algorytmus Facebooku funguje tak, že podporuje a ukazuje práve tie príspevky, ktoré sú najviac diskutované či zdieľané. Zároveň je pre neho zaujímavá aj diverzita postov.

Podľa výskumov online marketingových spoločností, ľudia obľubujú príspevky, ktoré sú iné, na pokračovanie či ľahko pochopiteľné. Preto napríklad s komplikovanými podmienkami vašej súťaže pravdepodobne neuspejete. Aj keby išlo o hodnotnejšiu cenu. Pri súťažiach teda platí, že menej je viac, to jest, dajte ľuďom maximálne jednu podmienku na splnenie pravidiel súťaže.

Stačí aj komentár, pretože ten bude automaticky zobrazený na  FB stránke súťažiaceho a tak sa organicky rozšíri do jeho skupiny priateľov. Odporúčam prečítať si pravidlá, ktoré má FB priamo na svojej stránke.

Svojimi príspevkami sa skúste odlíšiť. Vytvorte si vlastnú, rozpoznateľnú grafiku (používajte určitý font písma, rámčeky… ako napríklad tieto NAJ piny na Pintereste) alebo sa zamerajte na úderné statusy s fotkou, ktoré si ľudia rýchlo prečítajú a zapamätajú. Príklady budem uvádzať aj v druhom dieli článku.

V druhom dieli článku sa dozviete:

  • ako často uverejňovať príspevky na facebooku, aký je minimálny počet,
  • ktoré typy reklám sú najúčinnejšie pri začiatkoch online podnikania,
  • aká by mala byť ideálna veľkosť vašej cieľovej skupiny a
  • dva efektívne nástroje plánovania a uverejňovania príspevkov na rôznych sociálnych sieťach naraz.

Save

Save

Save

Save

Save

Save

email
Jana Osičková
Mojou vášňou je vytváranie rôznorodých zoznamov pre všetko okolo seba. Ukazujem ľuďom ako si prehľadne a zmysluplne zorganizovať svoj čas a úlohy. S plánovačom na mieru, zvládnete všetko za chvíľu. Viac o mne tu >>
  • Ukážka kapitoly pre blogerov

    Naplánujte si úspech pre vaše webové stránky a blogy pomocou kompletných plánovačov a checklistov. Teraz si môžete zadarmo stiahnúť ako ukážku 3 checklisty pre úspešnú komunikáciu s vašimi čitateľmi.

  • Ebook ako návod na vytváranie plánovačov

    Radi plánujete? Máte veľa úloh a cieľov? Ak áno, stiahnite si ebook zadarmo a spravte si vlastné plánovače na mieru!

  • Najnovšie články
  • Pinterest NAJ nástenka